Coppermine 2015

Seikkailu Coppermine joella
Torstai 9.7.2015 - sunnuntai 9.8.2015

Viisisataa kilometriä erämaajokea, harmaakarhuja, susia, karibuja, hanhia ja villiä erämaata. Kipeitä lihaksia, kastuneita varusteita, melontaa ja kalastamista. Kalaruokaa 20:llä eri tavalla valmistettuna. Upeita maisemia ja ikimuistoisia kokemuksia.

Reissussa: Pietari Seppänen, Tuomas Suominen, Markku Seppänen ja Juhani Suominen

Language

keskiviikko 12. elokuuta 2015

Päivät maalikylissä erämaan jälkeen.

4.8 Tiistai

Kylän matkamuistojen kaupustelijat kiertelivät leirintäalueella koko maanantai illan, joten päätimme että seuraavana päivänä pääsisimme lämpimään suihkuun ja pehmeään vuoteeseen. Niinpä viimeyö Kugluktukin leirintäalueella oli meidän viimeinen telttamajoitus tällä reissulla.
Kevyen aamupalan jälkeen siirryimmekin Enokhok Inn & Suites majoituspalveluiden tiloihin. Kugluktukissa kaikki osoittautui kalliiksi, mikä oli ymmärrettävää paikan syrjäisen sijainnin vuoksi. Kaikki tarvikkeet tuotiin kylään lentämällä, vesitse tai talvitietä pitkin talvella.
Kyllä lämmin suihku tuntuikin taivaalliselta kolmen viikon telttamajoituksen jälkeen. Päivä Kugluktukissa kuilui muuten kylään tutustuessa ja lepäillessä.

5.8 Keskiviikko

Bayside B&B
Continental Breakfast. tavaroiden pakkaus ja lentokentälle hyvissä ajoin tavaroiden kanssa. Lähdimme aikaisin kentälle, koska meillä oli aika paljon matkatavaraa ja kanootteja emme olleet edes etukäteen ilmoittaneet lennolle. Kaikki meni kuitenkin mutkattomasti ja lento oli likimain ajallaan. Laskeuduimme klo 15 Yellowknifen kentälle, missä Anna ja Brian olivat jo meitä vastassa. Heidän avullaan saimme tavaramme mukavasti seuraavaan majapaikkaamme - Bayside B&B. Majailisimme siellä meidän kotilentoomme asti.
Anna ja Brian tarjosivat meille vielä illallisen luonaan. Heistä oli meille suunnaton apu paikan päällä sekä ostosten tekemisessä että kuljetuksissa. Illallisen jälkeen suuntasimme keskustaan, missä illalla tapasimme RediscoverNA:n porukan (blog päivitys 6.8).

6.8 Torstai

Päivä kului lepäillessä ja tuliaisia ostellessa.

Yellowknife näköalakukkulalta katsottuna

7.8 Perjantai

Viimeiset Biisoniburgerit WildCat:ssa ilta-auringossa
Viimeiset ostokset ja huoltopäivä. Vuokrasimme polkupyörät majapaikamme läheltä, jotta pääsisimme liikkumaan kaupungilla hieman helpommin. Osa porukasta kävikin pesemässä pyykkiä kaupungin toisella laidalla. Myöhemmin päivällä pyöräilimme vielä Annan ja Brianin luokse näyttämään reissumme kuvia.
Paluumatkalla sattui pieni haaveri, kun Markku kolaroi pyörällä taksin kanssa. Kuperkeikan tuloksena oli pientä asfaltti-ihottumaa. Onneksi ei käynyt pahemmin.

8.8 Lauantai

Aamupalan jälkeen tilasimme tilataksin, mihin mahtuisimme kaikkien matkatavaroiden kanssa. Paluulentomme Suomeen lähti Yellowknifen kentältä n. kahden aikaan. Kaikki sujui loistavasti ja kotimatkamme alkoi...

Hienosti onnistunut Once In a Lifetime - seikkailumme oli kotimatkaa vaille päätöksessä...

1. Nii, siis tarkoitat varmasti Once In a Lifetime II

1. Juu...siis Twice In a Lifetime mulle, mutta osalle se oli Once... :)